Impressie themabijeenkomst ‘Anders organiseren van de belangenbehartiging van KansPlus’ en algemene (leden)vergadering KansPlus

Op zaterdag 21 november kwamen zo’n twintig leden van KansPlus, samen met het landelijk bestuur en medewerkers van het landelijk bureau, bij elkaar in ’t Hoge Licht in Driebergen-Rijssenburg. In de ochtend ging men met elkaar in dialoog over het anders organiseren van de belangenbehartiging van KansPlus in 2020. Uitgangspunt hiervoor vormde de presentatie die Marijke Kuperus op 6 juni gaf over het eigentijds organiseren in verenigingen.
Na een inleiding door landelijk bestuurslid Pouwel van de Siepkamp gingen de deelnemers in kleine groepjes met elkaar in gesprek door in verschillende rondes van steeds wisselende samenstelling telkens een andere vraag te bespreken.

IMG_6016 IMG_6018 IMG_6021 IMG_6036

Dit brainstormen leverde levendige gesprekken op. Na afloop zijn de ideeën verzameld en zullen deze door het bestuur besproken worden en op een later tijdstip teruggekoppeld worden naar de leden van KansPlus.

IMG_6074In de middag volgde de algemene ledenvergadering. Hierin werd onder andere de nieuwe ledengroepenindeling van KansPlus besproken. Ook werd José Laheij verwelkomd als nieuw lid van het landelijk bestuur van KansPlus.