Medewerkers (vrijwilligers) gezocht voor het Kennis- en adviescentrum

Het Kennis- en adviescentrum van KansPlus/VraagRaak voldoet aan een belangrijke behoefte bij de achterban van KansPlus/VraagRaak. Vier dagen per week kunnen leden van KansPlus telefonisch voor advies en ondersteuning een beroep doen op het Kennis- en adviescentrum. Jaarlijks zijn er honderden telefonische contacten. Ook wordt, waar mogelijk en wenselijk, advies per e-mail gegeven.

Bij het Kennis- en adviescentrum werken vrijwilligers die ondersteund worden door een consulent en een coördinator. De vrijwilligers staan de leden die bellen te woord, onderzoeken samen met hen wat precies het probleem of de vraag  is, en geven advies over mogelijke oplossingen. Voor complexe problemen kunnen de vrijwilligers van het frontoffice een beroep doen op deskundigen op de verschillende terreinen waar vragen over gesteld kunnen worden.

Voor versterking van ons telefoonteam zijn we op zoek naar nieuwe vrijwilligers om gemiddeld eens per twee weken een telefoondienst te verzorgen. De telefoondienst kan vanuit het eigen huis gedaan worden.

Wat vragen wij:

  • Beschikbaarheid van 1 ochtend per twee weken van 10.00 tot 13.00 uur en enige extra tijd om kennis actueel te houden bij voorkeur op maandag en/of dinsdag
  • Vaardigheden om goed te luisteren en door het stellen van de goede vragen de beller te helpen het probleem en/of vraag te verhelderen
  • Bekendheid met de belangrijkste ontwikkelingen in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking
  • Goede schriftelijke communicatievaardigheden
  • Oplossingsgericht denken, rekening houdend met het krachtenveld waarin het probleem zich voordoet
  • Een positief ingestelde persoon die het leuk vindt om andere leden te ondersteunen
  • Een stabiele persoonlijkheid die de eigen grenzen goed kent en kan bewaken
  • Beschikking over een goede internetverbinding thuis en een goede computer/laptop
  • Computervaardigheden om te rapporteren in de geautomatiseerde rapportage van het Kennis-en adviescentrum

Wat bieden wij:

  • Een gedegen training bij de start van de werkzaamheden
  • Intensieve begeleiding door een beroepskracht van KansPlus
  • Enkele malen per jaar een teamdag met deskundigheidsbevordering en om ervaringen uit te wisselen
  • Een financiële vergoeding conform het vrijwilligersbeleid van KansPlus.

Voor vragen en reacties kunt u contact opnemen met  Marion Thielemans, bereikbaar onder 030-2363744 of via email: m.thielemans@kansplus.nl .

Hier kunt u de vacature downloaden: werving vrijwilligers K en a.